Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Opzet, methode en resultaten van empirisch onderzoek bij leerkrachten rooms-katholiek godsdienst en leerlingen van de derde graad secundair onderwijs in Vlaanderen
Didactics of secundary education --- Sociology of religion --- Didactics of religion --- Belgium --- Enseignement de la religion --- Flandre --- Godsdienstonderwijs --- Vlaanderen --- 050058.jpg --- Godsdienst: didactiek secundair onderwijs
Choose an application
Dit boek, dat wordt uitgegeven naar aanleiding van het emeritaat van Alfons Marcoen, bevat voornamelijk bijdragen van collega's uit Vlaanderen en Nederland. De delen van het boek verwijzen elk naar een verschillende fase van de levensloop. Zij handelen over thema's uit de psychologische ontwikkeling van kinderen, adolescenten, volwassenen en ouderen of bespreken onderwerpen die de hele levensloop bestrijken.
Developmental psychology --- Life cycle, Human --- Psychological aspects --- Social aspects --- Ontwikkelingspsychologie.
Choose an application
Sociology of law --- General ethics --- Legal theory and methods. Philosophy of law --- #GGSB: Geloof --- #GGSB: Jongeren --- C1 --- doctoraatsverhandeling --- onderzoeksrapport --- geloof --- onkerkelijkheid --- christendom --- 268.912 --- Kerken en religie --- Godsdienstontwikkelingspsychologie en catechese van de jeugd --- Theses --- 268.912 Godsdienstontwikkelingspsychologie en catechese van de jeugd --- Geloof --- Jongeren
Choose an application
In een tijd van levensbeschouwelijke pluralisering en detraditionalisering is godsdienstige opvoeding een ernstige uitdaging. Dat geldt zowel voor godsdienstige opvoeding thuis als voor het vak rooms-katholieke godsdienst op school. Over de ervaring van godsdienstige opvoeding vandaag worden veel vragen gesteld. Worden jongeren vandaag thuis religieus opgevoed? Is er een verband tussen de geloofsattitude en de perceptie van de religieuze opvoeding thuis? Hangt gezinsbeleving samen met de visie op religie? Worden leerlingen in het godsdienstonderwijs ondersteund in hun levensbeschouwelijke identiteitsvorming? Daagt de godsdienstleerkracht jonge mensen uit om zich een gedocumenteerde en beargumenteerde visie te vormen op een levensbeschouwelijk pluraal veld? Zijn jongeren in staat het eigene van de christelijke traditie te verwoorden en kritisch te confronteren met andere religieuze tradities? Deze publicatie biedt een overzicht van de onderzoeksresultaten van een grootschalige bevraging bij 98 leerkrachten rooms-katholieke godsdienst en 1416 leerlingen ASO, BSO en TSO uit de derde graad secundair onderwijs in Vlaanderen.
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|